Het claimen van je STAP budget is eenvoudig door onderstaande stappen te volgen. Na het voltooien van elke stap ontvangt je van ons instructies over de volgende stap die je moet nemen om je aanvraag te voltooien.
STAP 1: Kies een scholing.
Al onze scholingen komen in aanmerking voor het STAP-budget. Kies je scholing of gebruik de zoekfunctie bovenaan de pagina om jouw scholing te vinden.
STAP 2: Schrijf je in en ontvang jouw STAP-aanmeldingsbewijs
Je kunt je nu al aanmelden voor een scholing. Vervolgens ontvang je van ons per e-mail jouw STAP-aanmeldingsbewijs. Dit aanmeldingsbewijs is essentieel en heb je nodig om jouw STAP-budget bij het UWV aan te vragen.
STAP 3: Dien je aanvraag voor STAP-budget in bij het UWV
Zorg dat je DigiD is geactiveerd en zorg dat je deze bij de hand hebt. Log met je DigiD in op het STAP-portaal van het UWV (www.stapuwv.nl) en dien je aanvraag in.
Zoals al aangegeven wordt er met aanvraagtijdvakken gewerkt en is het budget beperkt. Op = op! Let op: bij drukte kan er een wachtrij zijn om STAP-budget aan te vragen. Sluit je browser of tabblad niet. Anders ben je jouw plek in de wachtrij kwijt en moet je opnieuw beginnen.
STAP 4: Het UWV gaat jouw aanvraag beoordelen
Vervolgens ontvang je binnen 4 weken een bericht van het UWV of jouw aanvraag is goedgekeurd.
STAP 5: Je kunt starten met je opleiding!
Als je aanvraag door het UWV wordt goedgekeurd ontvangt ook HypoenZo een bericht van het UWV. Eventueel sturen we je factuur voor het resterende bedrag indien de scholing meer kost dan € 1.000. Na betaling hiervan is je inschrijving definitief en kun je starten met je scholing!